May 28, 2011

Zaman BerH.I.N.G.U.S wokeh!


 Masa balik hari tu, sembang dengan ma dalam kereta.
Aku mengadu pada ma dah tak larat dah nak belajar.
“Dah lima tahun, ma. Tak sabar nak tamatkan another half year!”
Pastu ma kata:
“Biasa la tu. Bila belajar nak kerja, nanti bila dah kerja, teringin pulak nak belajar balik.”
Abah yang tengah memandu kat depan pula menambah:
“Bila dah kerja nanti, baru teringat zaman belajar kat maktab.”
 Aku senyum bila dengar ma dengan abah cakap macam tu.
Betul cakap ma dan abah.
‘Kita selalu tak nampak apa yang A.D.A sekarang. Bila dah T.A.K. A.D.A nanti, barulah terhegeh-hegeh nak ingat balik.’
Do I’m right?
I think so.
Kalau Allah izinkan aku kembali ke zaman silam (if..okay!),
aku totally nak balik ke zaman muda-muda dulu.
Zaman keceriaan aku.
Zaman kegemilangan aku (Perasan. Sila abaikan!).

Maksudnya zaman aku belajar di sekolah rendah dan juga menengah.
Zaman yang full of joy and happiness dengan hard disk fikiran tidaklah seperti seserabut seperti zaman sekarang.
Zaman sekolah rendah adalah yang paling best dan terbest yang aku lalui.
Ini zaman keceriaan.kenakalan.kejahatan.juga kebodohan aku..haha..
Aku laluinya dengan gembira sekali!
Zaman tu, aku tak perlu tahu pandangan orang pada aku dan
aku buat benda yang aku suka buat.
It’s really fun!
I just want to share a few pictures about ‘My zaman beringus, wokeh!’
(Rasa lucu bila tengok pics zaman muda!)
Umo 6 tahun tapi aku dah masuk tahun tau coz aku benci betul duduk di tadika  sebab ada little girl suka curi barang mainan aku.Last sekali jumpa juga dengan little girl tu, bahkan satu kelas lak tu!..Nasib tul!
Let's guess where am I?
Jamuan  Hari Raya Tahun 3..tengok!
Memang terserlah gigi putih aku dengan riak wajah keriangan namun penuh kejahatan..yeye..aku nakal la dulu!
Serious!And look!
That's my mom..guru yang garang dan marah aku sebab tak reti tengok jam!..
Captured by my daddy if i'm not mistaken.
I'm a perfect since primary school until form 3.
I'm the tallest girl, rite?
Zaman sekolah menengah especially form 1-3 is my zaman kegemilangan.
Zaman nie adalah zaman kepandaian.kematuran.keseriusan.entah pape lagi la!
Zaman ‘i.hate.all.samsengboys.at.my.school.even.muka.kau.hensem.tahap.8.pun!’
Itu pasal aku sangat serius orangnya,
sebab zaman aku nie banyak betul gangster hingusan
yang sesuka hati cari pasal.menolak.berebut tempat naik bas dengan aku.
‘Kurang hasam betul diorang nie!’

Kelas tambahan before PMR. Zaman study hard  before Allah perkenankan doa untuk dapat result yang setimpal dengan usaha yang telah dilakukan.!
Still 'zaman kegemilangan' aku di SMKKN.!
Beat SMKDSA (number 1 enemy!) and get 1st prize for Kuiz Pengguna.
Soo happy at that time!
Forward to form 4-5 at new school.
SMKDSA
Then, i transferred to SMKDSA.omg..!
But, i met many new friends and there were soO many hansome boys at the school.
(Hahaa..juz kidding kay!)
Something funny about this picture.
Masa nak amek pic nie, poket baju cikgu aku bocor kena dakwat pen biru.
That's why he tried to cover his shirt with tie. 
With my sister. **suka tengok gigi zaman dulu!
Zaman yang I really want to avoid it..tadaaaaa!!!
‘Matriculation.’
Zaman ini zaman yang terlalu.terlampau.tersangat mencabar bagi aku.
Namun, disebabkan aku masuk matrik la, aku ada kekuatan nak belajar dengan penuh bersemangat bila dapat masuk institut perguruan.
Matrik sentiasa buat aku ingat peribahasa ini:
“Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian.’
Sebab matrik la, aku rasa aku dah lalui zaman foundation di maktab dengan best sekali dan aku rasa apa yang aku belajar masa zaman foundation sangat mudah sekali!

KMM. Sains Hayat. H5P3
Pic bergaya. I like it!
Then, continue my study at IPGKPP.
2007 until 2011.

i learnt a lot here!
I love it!
I love it berbillion juta lemon!

2007- Foundation for 1 and half years.
2011- Another half year to go through...!
Banyak benda terjadi dalam tempoh 5 tahun nie.
Banyak sangat sampai tak terkata!
Losing a friend that we love very much, 
the events when i mad and quarrel because of their childish  and laziness attitude and blablablaaa..
Now, we're growing and we're starting to appreciate each other.

Jamuan Raya PISMP. Allah lebih sayangkan temanku ini.
Senam seni. Best sangat!
Conducting Science Fair. Memorable event.
We did it successfully!


Motif  post:

'Sila hargai apa yang sedang kita lalui sekarang supaya kelak kita tidak akan menyesal
setelah ia pergi meninggalkan kita.'

Enjoy your life B.U.T don’t too much enjoy it!

Pss:
'Jangan harapkan pelangi muncul andai hujan masih belum berhenti.'


No comments: