Jul 5, 2011

Secret Garden III


Sejak kejadian saya buat dia invisible, 
dia pun tak banyak cakap dengan saya.
Saya tak kisah pun sebab saya pun bukan baik sangat dengan dia.


Satu malam saya layan muka buku saya.
Tiba-tiba satu box chat timbul dan 
saya tak kenal pun pic muka buku orang tu.
Yang pasti info yang tercatat dalam muka bukunya menyatakan dia
 pernah belajar di Kolej  Tunku Kursiah.


Yang nyata saya tak kenal pun dia.
Tapi saya balas je sebab saya ingat dia budak PPC.
Iyalah..kot-kot boleh buat kawan baru.
Si polan nie cakap dia kenal saya,
 padahal saya tak pernah pun ada kawan yang pergi sekolah bijak tu.


Apa yang wat saya pelik, 
sudah terang-terang caranya berchat dengan saya menunjukkan si polan nie seorang lelaki.
Tapi, kenapa tercatat dalam accountnya sekolah perempuan pulak?
Ini buat saya musykil!
Pastu, 
cara dia chat dengan saya asyik nak korek pasal siapa jodoh saya.
Tak habis-habis!


'Ini mesti faker nie!'
Hati saya mula was-was.


Saya check dalam senarai kawan saya dan komen-komen picture lama 
sebab hati saya kuat mengatakan si faker itu adalah dia.
Dia yang invisible tu!


Akhirnya saya tersenyum malah tergelak kuat kot!
Telahan saya tepat sangat.
Itu memang dia.


'Ada hati nak main-mainkan aku!'


Tapi saya tak cepat melenting. 
Saya sambung chat dan tunggu sampai bila dia nak main-main dengan saya.


Akhir sekali, 
saya terus klik ke wall muka bukunya
dan saya tulis:

"I got you!"

Kemudian saya letak pic nie:



Debushhhhh!
Haaa..amek kau sebab cuba main-mainkan aku!


Malam tu, saya tergelak sorang-sorang.
Pelik dengan perangai dia yang sorang nie.
Tak habis-habis!

No comments: