Jul 2, 2011

Secret Garden I



Seorang teman ini selalu cuba korek isi hati saya.
"Takde sapa-sapa lagi ke?" 
Dia bertanya.
Saya gelak bila dengar pertanyaan teman ini.
"Kenapa nak tahu?"
Balas saya. 
Saya rasa lucu sebab jarang-jarang seorang teman berbeza jantina begitu 'sibuk' mengorek isi hati saya.
"Saja tanya." 
Jawab teman ini lantas tersenyum tersipu-sipu.
Saya ketawa tengok gelagatnya.


Dalam banyak-banyak teman, dia antara orang yang banyak bersembang dengan saya.
Dulu saya rasa dia seorang yang misteri dan susah untuk didekati.
Dulu saya juga takut dengan dia.


Bila dah kenal sikit-sikit, saya benci betul perangai dia yang suka mengusik dan tak matang tu.
Bila cakap dengan dia, saya tak boleh cakap baik-baik sebab dia pun bercakap kasar dengan saya.
Lama-lama kenal dia saya dah faham dah akan perangai dia tu.


Dulu saya selalu kena main-main dengan dia.
Sekarang saya sudah boleh 'deal' dengan perangainya.
Dulu saya selalu kalah dengannya.
 Sekarang dia pula yang kena mengalah dengan saya.
Sebabnya, sudah tentulah saya dah faham dengan perangai 'jahatnya' tu!


Dulu dia pernah terkantoi dengan saya.
Masa tu saya tengah beratur nak naik bas.
Tiba-tiba saya terperasan dia tengah bercakap dengan seorang awek comel.
Bukan main baik lagi bila tengok cara dia bercakap dengan 'awek comel' tu
sedangkan bila bercakap dengan saya bukan main 'jahat' lagi.
Siap tolong jaga beg dan beg duit 'awek comel' tu lagi.
Lepas tu dia terperasan saya.
Saya buat-buat tak nampak dan berdoa hopefully saya tak naik bas sekali dengan dia.


Doa saya termakbul bila saya orang terakhir yang naik bas dan 
dia dengan 'awek comelnya' kena tunggu bas lain.


...bersambung...








2 comments:

iKhRam said...

sapa la tu ek?? nakkene check ni.. budak mktb jugak ker??

mia Olive said...

rasanya ikhram kena tengok citer secret garden r..