Jul 15, 2011

Satu dalam sejuta

Punya teman memahami sangat susah.
Memang susah pun!




Mujur dalam hidup saya,
saya masih ada teman yang sanggup nak bersusah payah dengan saya 
dan boleh terima kelemahan saya seadanya.


Mujur dalam hidup saya, 
saya punya teman yang hari-hari boleh boleh tadah telinga mendengar keluhan rasa hati saya
walaupun matanya sudah kuyu mahu tidur.


Mujur dalam hidup saya,
saya punya teman yang boleh bagi nasihat kepada saya 
bila saya cakap saya yang lemah ini..ini..itu.


Mujur dalam hidup saya,
saya punya teman yang tidak segan silu nak tegur saya bila saya 
buat perangai hodoh dalam bilik.


Mujur dalam hidup saya,
ada teman ini yang ajak saya berjogging dan bersukan
untuk jaga kesihatan diri.


Mujur dalam hidup saya,
saya ada teman yang tak pernah give-up mendengar leteran
saya bila hati saya rasa tak senang hati.


Mujur dalam hidup saya,
ada teman ini yang bila bergaduh dengan saya
tak sampai sejam boleh baik balik.


Mujur dalam hidup saya,
saya masih punya teman yang berfikiran terbuka di mana
dia menjadi kamus rujukan masalah saya bila saya jauh daripada family saya.


Mujur dalam hidup saya,
saya ada teman yang selalu bagi motivasi positif 
pada diri saya.


Mujur dalam hidup saya,
saya ada teman ini yang buat
saya semakin yakin dengan diri saya.


Mujur ada teman ini,
saya telah belajar untuk menyayangi dan menghargai
insan-insan lain dalam hidup saya.


Pendek kata,
mujur ada teman ini dalam hidup saya.
Teman saya nie satu dalam sejuta.
Kalau saya hilang dia, 
mungkin saya takkan jumpa teman macam dia lagi
untuk beribu-ribu tahun akan datang.
Terima kasih teman sebab jadi kawan saya.









3 comments:

Antara said...

sweet.. =)

♥ p a a n i ♥ said...

nk tnye...mane dpt kartun2 comel gerak2 tu? hihi

mia Olive said...

easy..klik kat pic tu or pergi link nie:[http://www.glitter-graphics.com/]