Jul 12, 2011

Dream High!

Semalam saya bermimpi bertemu dengan
orang yang saya tak sangka akan bermimpi tentangnya.
Seorang pemuda bersongkok dan berbaju raihan tetapi saya tahu 
dia bukan seorang penyanyi nasyid.
Yang saya tahu dia seorang ustaz.
Sebabnya dalam dunia realiti, memang dia ustaz pun!

Dalam mimpi tu, dia pandang saya dari jauh.
Tapi hati saya berbunga-bunga bila nampak dia.
Memang saya tak sangka dia muncul dalam mimpi saya.
Dia buat hati saya penuh dengan taman bunga 
walaupun hanya mata yang berkomunikasi.




Itu mimpi saja la!
Mimpi tukan mainan tidur!
Jangan percaya sangat walaupun hakikatnya saya pun cuba nak percaya!


Saya tahu kalau saya nak dapat calon suami yang macam 'ustaz' tadi,
saya kenalah jadi 'ustazahnya'.


Maksudnya, 
kalau saya nak dapat yang baik, saya pun kena jadi baik juga.


Kalau nak cari yang hebat,
saya pun kena jadi hebat  juga.


Kalau nak cari yang beradap,
saya pun kena beradap juga.


Pendek kata, 
kalau saya nak dapat yang terbaik, saya sendiri kena jadi yang terbaik.


Allah Maha Adil.
Saya percaya lelaki baik sudah tentu untuk perempuan yang baik.
Kalau saya baik, insyallah jodoh saya juga baik.



4 comments:

Hooyeah said...

kalau lelaki itu SOLEH, perempuan itu tentu SOLEHAH juga..Insya Allah..semoga dipertemukan dengan jodoh yang SOLEH

Budak Hati said...

petanda baik tu mia..ehem2...aku sedia menangkap gambar :)

iKhRam said...

komen yg sama
lelaki yg baik itu sudah pasti lah untuk gadis yg baik jugak..

kak cik natrah said...

insyaAllah...