Jul 3, 2011

Secret Garden II



"Sombong, tak tegur orang!" 
Dia pandang saya tak  puas hati.
Ala...ini mesti pasal peristiwa dua hari lalu sebab saya tak tegur dia kat stesyen bas.


Saya sekadar mencebik dan buat tak endah.
"Berlagak!" 

Dia sengaja provoke saya supaya balas kata-kata dia.
Saya dah faham sangat perangai dia.

Saya buat dia invisible. Saya buat kerja saya. 
Dia langsung saya tak pandang.

Dia macam tak puas hati.
Sengaja diambilnya sebatang pen lalu melaga-lagakan pen yang saya guna untuk menulis.
Habis rosak tulisan saya.
Saya memang nak marah tapi tahan lagi. Saya buat bodoh langsung kat dia. 
Saya memang pakar bab-bab buat bodoh kat orang macam nie.

Dia lagi tak puas hati.
Kerusi saya digerak-gerakkan pula.
"Haishhhh...dia nie memang nak kena penampar Jepun aku nie!"
Dalam hati saya marah.

"Ooo..tak layan aku!"
Saya tahu dia mula nak marah saya.
Nada suara dia makin kasar.

"Macam budak-budak!".
Akhirnya saya balas.
Saya tengok dia berwajah serius. Hmm..dia memang macam tu.

Muka dia mula-mula merah macam nak makan saya,
tetapi lama-lama saya perasan dia tersenyum nipis bila pandang saya.
Puas hati la tu saya akhirnya bercakap jugak dengan dia.

Arghh...saya malas nak layan dia.
Saya kemas beg dan terus tinggalkan dia.

...bersambung...


No comments: