Jul 23, 2011

Mata saya tak nangis tapi hati saya sering menangis.

Saat ini,
saya tetap nak tulis walaupun saya baru je post entry baru.
Perasaan saya sekarang buat saya nak tulis di sini.
Saya tengah sensitif sekarang. 
Senang cakap saya tengah sedih.
Saya nak balik rumah.
Saya nak jumpa mak.
Saya nak jumpa abah.
Saya nak jumpa Nadiah.
Saya nak jumpa semua ahli keluarga saya.
Tiba-tiba saya benci dengan semua beban tugas yang ada sekarang.
Saya tak sangka begitu banyak lambakan tugas kali nie.
Kenapa saya tak boleh nak handle dengan baik?
Semalam buat test burn-out dalam kelas.
Saya dalam kategori calon burn-out.
Saya takut saya tak dapat kawal tekanan dan emosi saya.
Orang mungkin nampak saya hebat.
Nampak saya macam takde apa-apa masalah.
Hakikatnya,
kepala saya tak pernah berhenti berfikir.
 Setiap masa kepala saya serabut fikirkan tugasan yang makin bertambah saban hari.
Cuba disiapkan tapi masih tak siap-siap.
Saat orang lain tak nampak saya,
saya menangis dalam diam.
Selalunya,
mata saya tak nangis tapi hati saya sering menangis.
Tapi sekarang mata saya menangis. Hati saya juga menangis.
Ini buat semangat yang saya kumpul dari awal semester layu 
 bagai debu ditiup angin.
Mampukah saya menghadapi final sem nie?
Saya pun takde jawapan.
Saya perlukan semangat untuk hadapi semua nie.

Saya mungkin gembira tapi hati saya?

Tadi dapat call Nadiah.

" Sayang hang tak balik. Banyak petai, buah-buah  kat rumah. Mak kirim salam kat hang.!"

Saya saya paling sensitif kalau sebut tentang ma.
Hati saya mudah tersentuh.

2 comments:

Cikgu Roy said...

ce senyum.. hehe =)

Anonymous said...

<>

Saat kau tersenyum bahagia
Dialah yg kurniakan nikmat bahagia itu,
Saat kau ketawa gembira,
Dialah yang pinjamkan kau detik itu,
Saat dirimu merasa terbeban,
Dialah yang campakkan kau bebanan berat itu,
Saat kau merintih hiba,
Dialah yang singgahkan rasa sayu itu di hatimu,
Tapi cuba kau kenangkan kembali,
Pasti hidupmu sepi tanpa dugaan,
Hatimu mati tanpa ujian,
Lantas bersyukurlah teman,
Kau terpilih utk diuji olehNya,
Kerna Dia tahu kau mampu hadapi segalanya,
Dia berikan kau rasa sakit itu,
Hakikatnya Dia ada penawar untukmu,
Pohonlah padaNya di atas sana,
Dia merindui rintihan hati hambaNya,
Ketahuilah teman,
Hanya Dia yang mampu,
Padamkan duka sementara itu,
Dan hanya Dia yang mampu,
Kurniakan ketenangan berpanjangan buatmu,
Tabahkanlah hatimu teman,
Ujian itu tanda ingatanNya padamu
Kerna Dia masih sayangkan kamu.. =)

p/s: luv u sis, jgn tension2.. Allah sllu ada utkmu.. =)
Saturday. 23/7/2011 : 8.05pm.