Sep 13, 2011

Dari Pahang ke Perak: Bab 2

Camellia.
Nama spesis bunga yang kalau korang datang ke Taman Agroteknologi Mardi, Cameron Highland,
korang boleh tengok apa itu bunga Camellia.
Cantik.


Sampai juga saya di Mardi.
Agak petang juga masuk check-in di sana.
Pastu kena jalan naik bukit dengan bergendongkan beg di kiri kanan belakang.
Agak letih tapi saya puas hati sangat dengan tempat penginapan  Mardi.
Sewa satu apartmen Rm 200.
Satu apartmen boleh masuk 6 orang.
Siap ada 3 bilik, katil double, ruang tamu, tv, ruang makan, balkoni, dapur, 2 toilet serta pemanas air.
Saya puas hati sangat menginap di apartmen Camellia bersama 6 girls SNED2 yang lain.
Rasa macam duduk rumah sewa pulak.


Cuaca pulak semakin lama semakin sejuk.
Suhu mula mencecah 14 darjah celsius.
Masing-masing mula menebalkan diri dengan sweater.
Kaki terjinjat-jinjat bila pijak jubin apartmen.
Dapat peluk patung Rm26 dalam cuaca sejuk nie memang sedap sangatttt!


8.00 malam.
Masa untuk berjalan-jalan di pasar malam Brinchang.
Sebelum tu makan malam dulu.
Best dapat makan nasi ayam dengan air panas malam-malam sesejuk macam nie.



Sampai juga ke pasar malam di Brinchang nie.
Memang best sebab barang-barang di sini tak macam di tempat saya.
Kat sini ada strawberi, ada banyak souvenir, ada banyak bunga-bunga segar, ada kaktus, ada banyak jagung.
Pendek kata semua yang berasakan strawberi boleh jumpa kat sini.






Selingan cerita hati:

Masa jalan-jalan, dia juga ada.
Dia:
"Orang lain sume dah belanja aku. Ko je belum."
Saya:
....senyum....
Dia berhenti di tempat jual kebab.
Dia:
"Nak tak?"
Saya:
....menggeleng dan senyum. Terus berlalu dengan Cik Bee...


Malam tu saya rasa macam tidur di Alaska saja.
Sangat sejuk sampai menggigil-gigil.
Itu baru 14 darjah celcius.
Belum mencecah negatif lagi.
Kalau tak saya rasa tulang-belulang saya semua boleh patah.


Tapi itu pengalaman paling best.
Merasai cuaca sejuk di negara sendiri.


Pss:

'Cerita saya belum habis lagi...tunggu yeee!'



No comments: