Sep 14, 2011

Bila saya tak dapat mencapainya

Simple photoshoot.
Sesaja dengan kengkawan.
Lagipun hujan renyai-renyai.
Kitaorang terperangkap di recsam.
Tangan saya keluarkan Olympus.
Saya ajak mereka jalan ke tempat yang kami tak pernah pergi.
Saya snap gambar mereka.
Mereka snap gambar saya.
Baru saya tahu perasaan dapat berposing ambil gambar.
Best jugakan.
Lagi best sebab ada kawan.
Saya suka.






Selingan cerita hati:


Hari ini jamuan mesra Aidilfitri.
Hari nie saya pakai baju raya saya warna pink.
Mulanya nak pakai warna yang satu lagi, tapi takpelah.
Saya pilih pink jugak.
Sebab saya dah berjanji dengan dia.




Saya duduk di belakang sekali menghadap pentas.
Tak lama lepas tu saya dengar suara dia di belakang saya.
 Walaupun hati saya nak juga tengok dia pakai baju melayu warna apa,
tapi saya memang tak akan toleh tengok dia.




Saya tak nampak  dia langsung lepas tu.
Selesai makan saya terperasan dia nun jauh di sana.
Dia pakai baju Melayu sebijik warna yang saya nak pakai satu lagi tu.
Dalam hati lega sebab saya tak pakai baju warna tu.
Kalau tidak kami memang sedondon hari ini.




Hari ini juga,
saya tengah berjalan.
Sebuah kenderaan sengaja berhenti tiba-tiba tepi saya.
Saya terperasan dia dengan teman istimewa dia.
Hahaha.




Perasaan saya....!
Hmm...saya memang takkan dapat capai dia.
Sebab 
dia bukan untuk saya.

2 comments:

kak cik natrah said...

hihi...jiwang tahap gaban...

mia Olive said...

haisshhhh..sekali sekala kena..=)