Oct 12, 2011

Sekarang

8.15 pagi.

Sekarang nak tahu saya tengah buat apa?

Saya beritahu korang.
Saya tengah edit tesis yang telah disemak oleh supervisor saya.
Saya rasa dia sangat hebat!
Semalam saya hantar, 
hari ini terus boleh dapat untuk diedit terus di dalam kelas.
Maksudnya sekarang saya berada di kelas.
Wireless 4 bar.
Best!

3.28 pagi.

Sekarang ko nak tahu saya wat apa?

Saya beritahu korang.
Saya tengah menaip esei edu.
Gila.
 Besok la nak hantar fail,
gila besoklah nak hantar refleksi berbelas-belas minggu,
 gila besokla nak hantar esei..
gila..gila..gila!
Boleh gila jadi semester akhir klo berterusan macam nie!


Tertanya kepada diri:

'Kenapa saya macam nie ye semester ini?
Bercinta tidak?Berkasih tidak?Putus cinta lagilah tidak!'


Sekarang juga saya stop kejap untuk tulis entry nie.
Wireless hanya 2 bar tapi cukup laju pepagi nie.
Tandanya saya di asrama.


Sabar...sabar...jangan gila lagi.
Sebab saya masih muda.

Sebab saya taknak jadi gila, maka, saya nak fikir macam nie:

'Siap ke tak ke, janji aku cuba buat sampai siap. 
Kalau tak siap besok , 
aku delay lagi satu hari sampai semua siap. 
Risiko? 
Aku tanggung sendiri.
Markah ditolak? 
Takpela..janji jangan gagal sudah!'

Sekarang saya malas nak push diri sampai stress melampau-lampau.
Saya taknak urat senyum saya putus lagi.
Cukupla sekali senyuman saya hilang.

Bagi peluang saya ketawa pulak.
Nak ketawa, saya kena siapkan kerja saya.
Siap kerja baru ketawa kay!


Pss;

'Tak sabar menunggu hari ketawa saya datang lagi!'

No comments: