Sep 17, 2012

Jangan Buat Aku Gelak Je!

"Amboikkkk dengan cikgu nie ko minta macam-macam dengan  Atiqah tak minta pulak!" 
Sergahan seorang cikgu perempuan ini pada seorang guru lelaki yang satu ini menarik perhatianku.

"Dengan Atiqah, saya takut!" 
balasan guru lelaki tadi buat aku tergelak besar.

Itu entah kes yang keberapa si lelaki-lelaki cakap mereka takut dengan aku.

Masa kat IPG dulu pun, seorang classmate lelaki ni kena satu group dengan aku.

"Wei Tiqah, aku sebenarnya takut nak group dengan hang. Hang kan perfectionist." 
Aku tibai gelak kat dia.

Hahahaa!

Apa la yang nak ditakutkan dengan aku nie?



Akukan perempuan saja.
Hanya lelaki yang bersungguh-sungguh saja takkan takut
 dengan insan kerdil macam aku ini.
Oleh itu lelaki-lelaki sekalian,
tak payah takut kalau jumpa perempuan seumpama aku nie tau.
Semoga korang semua jadi orang-orang yang hebat.




2 comments:

iKhRam said...

ikhram dulu pun takut dgn akak..
sebab ikhram tau akak tegas..

tp ikhram tetap menyenangi akak
siap boleh nak manja2.. hehehe

mia Olive said...

ko buli akak adalah ikhram!!