Sep 13, 2012

Bila mata buta, hati pun buta.



Allah bimbing aku hari ini.
Buka mata aku untuk melihat dan menilai kebenaran
Hey!
Aku sepatutnya mencintai-Nya lebih daripada yang lain.
Malah, lebih daripada diri aku sendiri.
Dia pencipta.
Aku hanyalah hamba.

Hey!
Aku bukan orang yang benar-benar baik.
Bukan juga orang yang berani menempuh neraka-Nya.
Tetapi, Dia bimbing aku untuk melihat kebaikan yang orang lain buat .
Bila terlihat seseorang buat sesuatu yang salah,
Dia ketuk hati ini dan suruh aku berfikir,

"apa yang dia buat itu salahkan?"

Yaaaaaaa....

Aku tahu dia buat salah.
Walaupun bukan dengan aku,
tapi dengan Allah.

Allah buka mata aku.
Supaya tidak terus buta.
Bila mata buta, hati pun buta.

Tak mahu hati buta, maka aku kenalah sentiasa ingat ini:


"Apa yang aku rasa, orang lain rasa belum tentu baik untuk aku."







No comments: