Jan 11, 2012


Untuk pengetahuan anda semua, 
saya sudah tahu ke mana saya akan ditempatkan.
Lihat ini.



Tanpa saya duga,
rezeki saya di negeri Selangor.


Bersorak riang?
Mana mungkin. Ini bukan negeri pilihan saya.


Bersyukur?
Alhamdulillah. 
Nasib saya lebih baik berbanding kawan-kawan yang majoriti ramai dapat Sarawak.


Bersedia?
Oh tidak.
Saya tak bersedia tapi harus berpura-pura dan belajar untuk bersedia.


Hati sentiasa merintih sebab tak tahu di mana pula saya nak tinggal.
Macam mana saya nak pergi sekolah?
Bila saya nak bertolak ke Selangor?
Siapa mahu hantar saya ke sana?


Pendek kata banyak benda saya fikir.
Saya selalu sedapkan hati.
Saya tak tunjuk pada ma dan abah betapa saya sedih sebab bakal duduk jauh daripada mereka.
Saya sekarang harus berdikari.
Bukan lagi anak kecil yang akan sentiasa ada ibu bapa di sisi.


Cheer!
Learn to grow up girl!


2 comments:

Shila said...

nanti lama2 oke laa tu..

kita enjoy..!!

cha zainol said...

gud luck sis :)