Oct 5, 2009

KENAPA SUKA SAKITKAN HATI ORANG


Hari nie boleh dikatakan hari yang aku paling tention skali. Semalam aku tidur lewat sebab wat keje ecosystem sket. Pastu pagi tadi cari buku praktikal 14 hilang entah ke mana, padahal set-set buku yang lain ada je...hmm..pastu pergi kelas.....memang tengah control mood pun pagi tadi..tak nak moody sangat..so jumpa geng aku ok la sket..bleh happy-happy..

Nak dijadikan cerita..
hmmm...dalam kelas aku nie ada sorang budak duk kacau aku tak abis-abis...dah memang dasar kalau orang utara kata 'ketegaq'..'kepala batu'..semua la..
Aku nie memang dah cuba sabar...so sabar r...dia tolak-tolak kerusi aku pun..aku sabar..
 Sebelum ini pun klo aku wat keje, dia ambil pen aku..ketuk pen aku masa aku tengah menulis..aku sabar lagi...
Dia cakap aku pegi pinjam tudung awek die..aku wat bodoh je..aku sabar
Dia baling biji limau..dia percikkan isi limau kat muka aku..aku biarkan..aku sabar..
Sebab dalam otak aku nie selalu fikir, kalau sabar dapat pahala..
Lagipun takkan aku nak bina sengketa dengan kawan sekelas kot..
Takkan aku nak kumpul lawan kot..
Mana tau nanti kalau aku kena wat keje dengan die ke..tak ke problem pulak kalau masing-masing gaduh...
Keje tak selesai...

So arinie..dia kacau aku lagi..
Pastu  ada sorang nie..saja je nak test mood aku arinie..
So..korang puas la buat aku menangis
Korang ingat korang dah menangla wat aku habiskan tisu berhelai-helai
Wat aku tention
Wat aku tak fokus kelas
Apa yang korang buat pada aku berbayar
Aku percaya kepada Allah
Mana tahu besok lusa hari korang merasa apa yang aku rasa
Saat itu korang akan sedar betapa sakitnya apa yang aku rasa
Aku cuba sayang korang macam kawan-kawan lain..
Aku tahu korag baik..tapi korang tak pernah fikir tindakan korang sebenarnya menyusahkan...menyakitkan orang lain..
Janganlah bergembira di atas kesedihan orang lain
Mana tahu..turn korang pulak lepas nie..


No comments: