Oct 4, 2009

C.I.N.T.A



Aku baru je dengar satu lagu nasyid nie..tiba-tiba tertarik dengan satu ayat yang berbunyi macam nie..
"Tak mungkin aku kecewa bercinta..andai ini bukan takdirnya...".
.haa...begitulah bunyinya...
Kemudian aku mula terpikir, patutlah la ramai orang yang selalu kecewa bila bercinta..malah bukan sekali je..ada yang dah banyak kali dikecewakan...tak kiralah si perempuan atau si lelaki yang dikecewakan..hmm..kesian kan..

Apa yang aku terpikir bila terdengar lirik lagu nie..hmm..bila kita jatuh cinta dengan seseorang, sebenarnya kita tak pernah pikir pun adakah dia itu adalah sebenar-benar-benar jodoh yang memang dijodohkan kepada kita. Sebelum kita conformkan die tu adalah jodoh kita, kita dah pasang macam-macam angan-angan kononnya si die tu adalah segalanya.. si dialah jodoh kita. Dalam hati, kita riak bercakap si dia memang jodoh kita!
Tapi terpikirkah kita adakah si dia itu memang jodoh yang ditakdirkan kepada kita..jodoh yang telah tertulis untuk kita.hmm..pikir...

Pada pendapat akulah setelah menilai maksud di sebalik lirik nie, aku rasa kita selalu dikecewakan kerana kita bercinta dengan orang yang bukan ditakdirkan menjadi jodoh kita...kita dah bercinta dengan orang yang salah...padahal orang tu jodoh orang lain..

Apabila tiba saat kita dikecewakan, orang akan cakap takde jodoh..carilah orang lain...
haa...sekarang sapa yang merana..diri kitakan..
Aku rasa klo betul-betul nak bercinta, biarlah kita bercinta dengan orang yang sebenar-benarnya ditakdirkan menjadi jodoh kita. Biarlah dengan si dia kita kenal, dengan si dia kita bercinta dan dengan si dialah kita berkahwin.

Macam mana kita nak tahu jodoh kita??..
hmm..memang kita tak tahu siapa jodoh kita..tapi kita kena percaya dengan ketetapan Allah. Usahalah..berdoa..Sesungguhnya hanya Allah Mengetahui segalanya.

Semoga kita bertemu dengan si dia, si jodoh yang sebenar-benarnya jodoh kita...insyaallah...







No comments: