Dec 2, 2011

Serious kalau tak betah duk rumah ko bakal gila.

Salam sume. Hye..hye..hye!


Hampir 2 minggu betapa di rumah.
Serious kalau tak betah duk rumah ko bakal gila.
Mujur aku dah biasa cuti-cuti duk rumah jangan keluar hampir saban tahun.
Boleh kira dua kali aje aku keluar rumah.
1 pergi kenduri.
1 pergi ronda Kuala Nerang.
Opss...nak bagitau Pekan Kuala Nerang dah ada KCF.
Patut aku terbau ayam masa ronda Kuala Nerang.
Rupanya ko baru bukak di sini.
Lucu nak gelak lawak pun hada bila nampak sign board KFC di pekan nie.
Satu perkembangan baru.
Lepas nie hapa pulak?


Berbalik cerita cuti-cuti di rumah.
Sumpah aku tau sampai habis cuti nie aku takkan berpeluang jalan mana-mana.
Nak join ex-roomate (hahhaa..!) di Langkawi...

"Arrrghhh..sorry sebab tak dapat tunai janji."


Asal bangun pagi,
aku naik atas bukak tingkap bagi angin masuk.
Atas rumah ada 3 bilik tapi satu aje abah selalu guna.
1 bilik penuh barang pengantin.
Satu bilik kosong tak berpenghuni.
Minggu pertama aku aim nak kemas 2 bilik tu.
Sehari kemas 1 bilik. Selesai.
Sume barang aku yang berkilo-kilo aku letak dalam tu.
Dah jadi dorm aku dah.
Selesa.
Satu bilik lagi aku kemas hari keempat minggu pertama cuti.
Selesai. 
Siap aku gantung bunga lagi dalam tu.
Ha..aku tau abah pun guna mula guna bilik tu sebab lagi kemas dari bilik abah.
Hahahaa...!


Minggu kedua nie,
aku aim nak sulam riben.
2-3-4 hari belajar, akhirnya siap jugak sulaman riben aku.
Tak bape kemas asal aku puas hati sebab nampak cantik juga.
Aisyehhhh...perasan sampai tulis ayat bertabur.
Maksud aku,

"Sulaman riben yang aku siapkan tak adalah kemas sangat, 
tetapi aku berasa puas hati sebab kakak aku cakap cantik jugak sulaman tu."


Nak tau baru-baru nie ada tok bomoh datang rumah aku.
Tapi bukan nak rawat aku la. 
Nak rawat tok yang tak bape nak sihat kat rumah.
Berbanding kesihatan tok, rasanya aku lagi risau kesihatan mak aku.
Tengok mak pun kadang-kadang dah macam tok dah.
So, satu nasihat aku kat korang,

" Hidup nie kena ceria walaupun masalah ada di sekeliling kita."


Wokey aku nak kena chowwww dulu sebab tak nak mak aku bebel.
Lagipun petang nanti orang nak datang baca yasin.
So, aku tak boleh sedap bergolek taip banyak-banyak kat sini selalu.
Banyak kerja nak kena settle.
Tataaaaaaaaaaa!







2 comments:

cha zainol said...

nak tengok sulam riben!

Syahida Aziz said...

wah.mane gamba k.tqah? nak tengok jugak..