Dec 9, 2011

Aku tau suara dia sedap giler

Salam sume. Hye..hye..hye!


Aku memang suka online pepagi.
Takde sape nak ganggu.
Sebab yang lain masih di alam mimpi.
Hahaha.


Sejak bercuti tanpa gaji sebab kerja pun belum,
banyak kali jugak aku dengar lagu nie.
Asal bukak radio pepagi asyik dengar aje lagunya ini.
Sampai dah familiar dengan liriknya.


Mula-mula dengar lagu nie kat asrama. Kat Pala.
Masa tu hari terbuka kolej kediaman.
Aku pergi cari kawan seasrama sebatch aku si Yana,
mintak ajar anyam ketupat nasi.
Aku dulu belajar dengan si Yana nie masa perkhemahan Puteri Islam,
tapi sebab dah tak pernah anyam ketupat nasi bila tiba hari raya,
so aku dah lupa step-step nak anyam ketupat tu.
On the way nak pergi ke biliknya,
aku dengar dia pasang lagu nie.


'Eheh..sedap jugak lagu nie!'


Mulanya aku ingat si Yana nie yang nyanyi sebab aku rasa macam dengar dia menyanyi.
Lagipun aku tau suara dia sedap giler.
Sambil tunggu dia anyam ketupat, aku layan jap lagu nie.
Hah..nampaknya lagu nie kena pulak dengan hati aku.
Sedap.
Tapi tak pula aku tanya si Yana nie tentang tajuk lagu nie dan siapa penyanyinya.
Lama-lama aku tak ingat pun lagu nie,
sampailah aku bercuti beberapa minggu lepas.
Hari-hati dengar kat radio.


Lagu 'Patah Seribu'..haa..tahu?


Rasanya aku kot baru tahu lagu nie.
Sampai jatuh hati nak wat lagu blog. 
Hahaa..kita tengok bertahan lama mana dalam carta blog aku nie!



Lirik Lagu Patah Seribu – Shila Amzah
Walau kau tiada di sini
Ku tetap ingat semua pesanmu
Ku hidup seolah-olah kau masih ada
Bisikan kata kepadaku
Bilakah kau akan utuskan surat buatku
Aku terus menunggu tibanya kata cintamu
Oh.. patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi
Biar pergimu tanpa relamu
Namun hatiku tetap rasa
Kejamnya kau meninggalkanku dengan nota-nota
Cinta buat kita berdua bila kan ku bisa menerima ketiadaanmu
Kan ku bakar semua hapuskan semua kenangan
Patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi
Sayangku mohon padamu
Segera tinggalkanku
Pergilah kau ke tempat yang kau tuju
Pasti ada hikmah buatmu dan juga buat diriku
Pergilah…

1 comment:

cha zainol said...

saya pulak belajar ngan kak tikah buat ketupat :)