Nov 12, 2011

'Even orang cakap aku pakai tudung labuh pun boleh join tarian...'

Hari ini hari Sabtu.
Esok Ahad.
Lusa Isnin.
Tandanya exam final paper sudah dekat.
Bersediakah aku?

Kongsi pic..first time try pakai selendang...susah jugak ye bebelit sana sini.
Menyampah!

Jangan tanya.
Final year buat aku malas nak ambil exam.
Tapi bukan tandanya aku tak peduli.
Gila kalau aku tak buat yang terbaik final nie.
Nak mapus kalau aku tak lepas exam nie.
Jangan cari nahas kay!
Anyway aku selalu cuba lawan kemalasan aku.
Kawal buka muka buku. Kawal blogging.
Hari nie saja tak betul sikit layan bebenda nie.
Oh ya!
Nak bagitau.
Sekarang juga aku busy berlatih tarian Bollywood.
Masih menyempatkan kau ya, mia??!
Final dinner punya pasal.
Sanggup pergi pinjam costume bebudak India malam tadi.
2 malam mengerang sakit kaki..sakit lutut sebab 
tergedik-gedik menari dua malam berturut-turut.
Tak sedar jam mencecah angka 3 pagi.
Mujur jumpa geng-geng sporting.
Thank you semua.
Sebab korang latihan kita jadi best sangat.
Paling lawak ada yang cakap orang macam aku pun join tarian.
Anyway.
Aku pun jenis pemalu. 
Tak pernah tunjuk bakat menari kat orang. 
Muka aku pun bukan jenis muka tebal.
Aku pun takut terlupa step tarian.
Tapi sebab aku nak enjoy final year lah, aku nak wat sesuatu.
Sebab tu aku join tarian.

'Even orang cakap aku pakai tudung labuh pun boleh join tarian...'
(hmm..takdelah labuh sangat tapi insyaallah masih labuh tutup dada).

Sekarang juga kengkawan aku semua asyik sibuk prepare pakaian glamour untuk dinner.
Sakan yek korang?

Aku?

Aku suka gaya simple tapi manis.
Lagipun aku bukan spesis glamour sangat dan tak pandai nak bergaya glamour sangat.
Apa pun kita kena bersederhana.
Senang cakap nak jimat duit dari beli baju mahal-mahal!
HuHuHuuu!
Aku risau sebab tak pandai make-up!
Hopefully nanti ada orang baik hati tolong make-upkan aku.
Macam make-up Irma Hasmie.




Sweet sangat kalau boleh make-up macam dia.
Ngeh..ngeh..ngeh..
Mood berangan.
Tolonglah..!







2 comments:

fat said...

bru kami pasan, muka tikah dgn irma hasmi nk dkat sama =)

mia Olive said...

wah..bangganya haku sebagai peminat Irma sejak dia betudung..thanks =)