Jun 6, 2009

KENALI FAMILYku



Namaku Nur Atiqah. Orang slalu panggil aku tikah..tapi abah je panggil aku Kak Teh coz aku anak tengah daripada 8 beradik. Adik beradik yang lelaki cuma abang dengan adik bongsu aku saja..dan 6 yang lain adalah perempuan.

Abah aku namanya Mohd Mansor. Orang slalu panggil Cikgu Chot. Mak aku namanya Roshadah. Mak pun cikgu. Mak dengan abah x lama lagi nak pencen dah. Mengikut pengiraan aku, sempatlah aku nak tamatkan stdy aku before mak dan abah pencen.

Dalam family aku, Bang Wi dengan Kak Ani dah kawin dah. Tak lama lagi..insyaallah..dapatlah aku timang anak saudara. hehe..bestyerrrrrrrr...

Kak Cik Natrah aku plak skrg tengah wat praktikal kat Selangor. Dia pun bakal jadi ustazah x lama lagi. Yang lawaknyer, ada ke patut tiap kali die call emak, dia tanya..
"Mak, ada orang masuk minang dia lagi x?.."
Ishhh Kak Cik Aku yang tinggi macam model nie..jangan risau la..aku doakan jodoh kau cepat..hehe

Adik aku yang first..Nadiah. Dia nie suka buang huruf 'H' dalam nama die. Nak famous la konon..
Dia kat UPSI SKRG..hmm..dia nie sorang je yang dh ada bf. SMS 24 jam..call tambah2 lagi la..
Tapi die nie pandai masak..expert berganda daripada aku..budak katering masa dia skolah dulu. Hehe..mak ada cakap..
"Tak pecaya la Nadiah boleh masuk U.."
Tu la rezeki dia Allah nak bagi. Mengaji main2 pun masuk U skrg.
Next is Hayatun Syamila. Nie sorang lagi yang main2..tido banyak..sensitif..hehe..
Tapi bila tengok result SPM dia ..8A..amboiii..tidok banyak pon bijak jugak adik aku nie.
Sekarang dia kat Matrik Perlis..amek akaun. Klo bukak
fs dengan tagged dia punyer, hmmm bukan main ramai lagi jejaka ensem nak ngorat die.
Taulah adik aku nie comel jgak..

Seterusnya ialah Nasriah. Baru tingkatan 2 kat Sek. Men. Keb. Agama Kedah. Yang nie muka pattern lain sket. Bukan aku yang cakaplah..orng yg tengok pun cakap mcm tu. Dia nie putih sket dr kakak2 die..hehe. Baru2 nie dia exam. Dia ada citer ada sorang budak lelaki letak kad 'Gud Luck' dalam buku die..hai..macam2..ingat adik aku nak layan ke?..kesian kat budak yang adik aku cakap pendek tu..hehe

Adik bongsu aku pulak aku panggil Udin. Tinggi macam galah dan kurung kering. Dia nie banyak sungguh main games..mentang2 la abah pasang streamx kat umah..mmg time pagi ngan petang dia control la komputer kat umah. Aku ngan dia mmg musuh gila..haha..aku mmg suka kacau die..biaq dia sakit hati..hehehe

Tu la serba sedikit pasal family aku. Pasal aku plak..tengok la lain hari. Klo mood ade, aku nak tulis panjang2 pasal diri aku nie.



No comments: