Jun 7, 2009

FAMILY ORANGE




Korang ada bela kucing x? Kat rumah aku ada satu family kucing. Aku namakan family kucing nie sebagai ” Family Orange”.


Asalnya family aku bela dua ekor je kucing. Kami bagi nama Adik dan Abang. Satu family sayang sangat kedua-dua ekor kucing nie. Lepas Abang sakit dan kena langgar, tinggallah Adik sorang je.


Entah macam mana tau, satu hari ada sekor kucing betina kecik warna oren dengan tak malunya datang tinggal di rumah aku. Aku tak suka pun kucing sebab belagak macam puteri raja. Last sekali dah selalu sangat duduk di rumah kami, dia pun jadi kucing belaan kami sekeluarga. Kakak aku namakan dia sebagai Putri.

Adik dengan Puteri selalu jugak gaduh. Time tu Putri kurus kering dan kecil lagi. Adik pulak hensem..hehe..mana suka kucing luar yang bertandang kat rumah tuan die ni. Tapi bila dah lama Putri tinggal kat rumah kami, terus die jadi gemuk

dan menjadi kucing betina dewasa yang cantik la jugak..(agaknyela)..


Apa lagi..Adik pun sukala dengan Putri. Lepas tu, Putri mengandung dan beranakkan 3 ekor anak kucing yang sumenye warna oren. Tapi yang hidup sekor je sebab yang mati tu sekor macam cacat sikit dan yang sekor lagi selesema teruk. Lagipun Putri nie jenis tak reti jaga anak. Geram aku dengan kucing nie..bawak anak pergi merata tempat. Bila geram, aku marah r dan sekeh kepala die. Tapi xdelah sampai tendang kucing nih..zalim sangat tu...


Dan anak die yang hidup tu kami namakan sebagai Bulat sebab masa kecik die bulat sangat. Bulat nie sekarang pelik sikit perangai die. Bukan suka orang pegang die. Badan pun tough macam bapaknyer...klo pecut.fuyooo..laju!!


Tak lama lepas Bulat dah besar sikit, Putri beranakan 2 ekor anak kucing lagi. Sekor namanya Stokin dan sekor lagi namanya Songkok. Songkok nih abah yang bagi nama kat nyer..yang stokin sebab kakinya warna putih macam pakai stokin. Hehehe..


Stokin dengan Songkok dua-dua jantan. Bila tengok dua ekor kucing nie, aku teingat masa Abang dengan Adik masa kecik-kecik dulu. Memang sama. Dah namanya pun kucing, buas nak mapus..!..Habis rosak sofa mak aku..Hobi diorang nih tido..klo tdo orang kacau pun x sedar...paling aku suka kacau mestilah Songkok. Haha..die lawakla..


Pendek kata ’Family Orange’ dah sinonim dengan keluarga aku. Family kami memang sayang kucing....!

No comments: