Jul 6, 2013

Apa tabiat awak ??

Tiba-tiba terbelek kuku sendiri dan ternampak kuku ibu jari kanan yang satu-satunya tidak diketip.

Alahai...selalu jadi macam tu. Careless.

Nak tahu, itu la antara perkara yang selalu aku buat. Rasanya dah jadi tabiat dah pun. Nak cakap tabiat baik pun tidak, tabiat buruk pun tidak. Hmm...yang pasti, aku tahu kalau aku ada tabiat tertentu, awak semua pun mesti adakan....kan...kan...kan.. 

Jom. Aku nak refresh apa tabiat/pelakuan/perbuatan yang ada dalam diri ini. Kalau en.tunang terbaca pun, boleh la dia berkenal-kenalan dengan tunangnya yang satu ini. (^____^)

SATU


Kalau mengetip kuku, tak tahu la kenapa aku selalu tertinggal nak mengetip salah satu kuku di jari. Kadang-kadang jari anak, tapi selalunya kuku ibu jari kanan comform terlupa nak ketip. Hai...pelikkan! Tak terasa pulak nak check satu-satu lepas ketip kuku. Careless kot...confuse!

DUA


Kalau makan nasi bungkus atau apa saja yang berbalut surat khabar atau kertas minyak atau seumpamanya, selalunya aku mesti lipas kertas bungkusan tu kemas-kemas sebelum buang. Kan setengah orang lepas makan terus saja konyotkan bungkusan tu semuakan...tapi aku tak buat macam tu. Aku mesti lipat-lipat dulu kemas-kemas sampai dapat bentuk segi tiga atau segi empat sama, kemudiaan baru buang. Dulu, tak perasan aku ada tabiat macam ini. Ada seorang kawan tegur aku suka lipat bungkusan kertas, pastu aku mula alert dan perasan... "Ya la...aku buat macam tu...".

TIGA


Kadang-kadang aku terasa nak dengar lagu kat lappy. Ambil earphone pasang kat telinga. Dah lama-lama buat kerja baru perasan...aku tak pasang lagu pon...action jewww...

EMPAT


Kalau sidai baju kat penyidai, aku biasanya akan susun baju ikut panjang dan jenis baju. Mula dengan baju t-shirt dulu, track suit dan akhir sekali baju kurung. Serabut tengok baju tak sama panjang sidai kat penyidai...adohaiii...

Okay. Cukup empat dulu. Bersambung...

No comments: