Nov 4, 2009

AKU INGIN MENCINTAI-MU

Tak kala halwa telinga ini diperdengarkan dengan lagu ini, timbul satu perasaan yang agak menginsafkan. Liriknya penuh bermakna buat diriku. Lagu edCoustik "Aku Ingin Mencintai-Mu" yang aku perolehi awal tahun ini seringkali membuatkan aku rasa betapa lemahnya aku, sering tidak bersyukur dengan nikmat yang Kau telah diberikan kepada aku.

Ya Allah..memang sifat manusia..selalu lalai dan alpa..
Ya Allah..aku sangat lemah..bimbinglah hamba-Mu ini ke jalan yang Kau redhai..
Ya Allah..ampunilah hamba-Mu ini


Aku Ingin Mencintai-Mu
Album : Muhasabah cinta
Munsyid : Edcouctic



Tuhan betapa aku malu
Atas semua yang Kau beri
Padahal diriku terlalu sering membuatMU kecewa
Fntah mungkin karna ku terlena
Sementara Engkau beri aku kesempatan berulang kali agar aku kembali
Dalam fitrahku sebagai manusia
Untuk menghambakanMU
Betapa tak ada apa-apanya aku dihadapanMU
Aku ingin mencintaiMU
setulusnya
Sebenar-benar aku cinta
Dalam do'a dalam ucapan
Dalam setiap langkahku
Aku ingin mendekatiMU selamanya
Sehina apapun diriku
Kuberharap untuk bertemu denganMU
Ya Rabbi

No comments: